Ankara Web Tasarım; Dijital Pazarlama Uzmanı Olan Sebahattin Bakır, Ankarada Web Tasarım, Dijital Reklam ve Pazarlama Faaliyetleri ile Hizmet Vermektedir.
Analytics Dijital Pazarlama Google Adwords Google Reklam SEO Web Tasarım

Google’ın 2018 SEO Duyurularına Bir Bakış

2018’de Google, müşterilerimiz için arama motoru optimizasyonuna yaklaşım yöntemimizi etkileyen birkaç güncelleme yaptı. SEO ekibimiz, araç geliştirmelerinden algoritma güncellemelerine kadar, bu yeni gelişmeleri müşterilerimizin hizmetlerini iyileştirmek ve ihtiyaç duydukları olumlu sonuçları vermek için fırsatlar olarak kullandı.

2018’den itibaren Google’ın en dikkat çekici ilanlarından bazıları:

Mobil İlk İndekslemeye Geçirilen Siteler

Mart 2018’de, Google,  siteleri mobil olarak ilk dizine alma işlemine aşamalı olarak geçmeye başladı. Bu, Googlebot’un siteleri mobil sayfalarının kalitesine göre indeksledikleri ve sıraladıkları anlamına gelir.

Geçmişte, bir marka veya şirketin masaüstü ve mobil siteleri arasındaki büyük farklar nadir değildi. Bu, mobil cihazlarda arama yapan kullanıcılar için sorunlara neden oldu.

Bu güncelleme, siteleri mobil uyumlu içeriğe ve kullanıcılara duyarlı tasarımlara öncelik vermeye itmiştir. Mobil ilk endeksleme için optimizasyon yapılmaması bazı sitelerin web sitesi trafiğine negatif etki etti.

İlgili İçeriği Ödüllendiren Algoritma Güncellemeleri

2018 Baharı, “ödüllendirilmiş” sayılan içeriğe sahip sayfaları ödüllendiren Google algoritması güncellemelerini gördü. Bu güncellemeler, alakalı arama içeriğine daha fazla vurgu yaptı.

Yazarın güvenilirliği ve marka itibarı sayfa kalitesine ve ardından arama sırasına katkıda bulunur. Kötü itibar, düşük kaliteli içeriğin bir işaretidir.

Bu sıralama faktörü, insanların içeriği değerlendirme biçimine karşılık gelir. Güven oluşturmak – yani değer yaratmak – sadık site ziyaretçilerinin gelişiminde önemlidir.

SEO uzmanlarımız, anahtar kelime araştırmamızı, müşterilerin yeni ve mevcut sayfaları insanların organik aramayı kullanma yöntemleriyle daha iyi hizalamasına yardımcı olmak için geliştirdi.

Güvenli Olmayan Siteleri İşaretleme

Google, Temmuz 2018’de HTTP protokolü kullanan siteleri güvenli olarak işaretlemeye başladı. Güvenli olmayan bir site, tüketicileri siteden uzaklaştırabilir ve hemen çıkma oranının artmasına neden olabilir. Bu güncelleme, akıllı siteleri HTTP protokolünden daha güvenli HTTPS protokolüne geçerek daha fazla kullanıcı güvenini sağlamaya teşvik etti.

Güvenli siteler, özellikle satın alma bilgileri gibi kişisel verileri paylaşırken, kullanıcı bilgilerini korur ve ziyaretçilerin kendilerini daha rahat hissetmelerini sağlar.

Google’ın 2018 SEO Duyurularına Bir Bakış

Google Sayfa Hız Testi’ne Yeni Bakış Getirdi

Site hızı, yalnızca Google tarayıcıları için önemli değil aynı zamanda kullanıcı deneyimini etkileyen bir Google sıralama faktörüdür.

Güncelleme için Sayfa Hızı Insight  aracı daha fazla veri ve daha önceki sürümüne göre daha bilgiler sağlar.

Analiz, aşağıdaki kategorilere ayrılmıştır: Alan Verileri, Laboratuvar Verileri, Fırsatlar, Teşhis ve Denetim.

Bu yeni kategoriler SEO’ların site hızı sorunlarına daha derinden girmesine izin veriyor. Örneğin, Fırsatlar kategorisi, sitede optimizasyon yapılması durumunda tasarruf edilebilecek bir zaman tahmini sunar. Bu, bazı değişikliklerin önemini müşterilere iletmek için yararlıdır.

Yapılandırılmış Veri Şeması Eklemeleri

Yapılandırılmış veriler, kullanıcıların bir arama motoru sonuç sayfasında gördükleri sonuçları genişletir ve geliştirir. 2018’de, şema güncellemeleri, kullanıcıların SERP bilgilerini alması için daha da fazla yol ekledi.

Yayınlanma Tarihi ve Tarihi Değiştirme şeması, yapılandırılmış veri şemasındaki en ilginç yeniliklerdir. Tarih Yayınlanan şema sürekli değişen her zaman yeşil olmayan içerikler için kullanılmalıdır – haberler, teknoloji bilgileri, incelemeler.

Her zaman yeşil alan içeriği güncellendiğinde, Değişiklik Yapma Tarihi özelliği Google’a içeriğin güncel ve arama yapanlarla alakalı olduğunu işaret edebilir.

Google Arama Konsolunun Yeni Sürümü

Google,  geçtiğimiz yıl Google Arama Konsolunun güncellenmiş bir sürümünü başlattı. Eski Arama Konsolunu kullanmaya devam ederken, bazı özelliklerin yakın gelecekte kullanılamayacağı konusunda kullanıcılara uyarılar verilir. Bu özelliklerin çoğu raporlamayı etkiler.

Ayrıca, Arama Konsolu raporlama için mobil ilk endeksleme verilerini kullanıyor.

Meta Açıklama Uzunluk Arttırılmış, Sonra Azalmış

Meta açıklamaları, açılış sayfasını arama yapanlara açıklar. 2017’nin sonunda Google, meta açıklama uzunluğu sınırını 290 karaktere çıkardı. Mayıs 2018’de, Google daha kısa meta açıklamalara geri dönmeye karar verdi ve 120-158 karakter arasında kalmasını önerdi.

Bu açıklamalar doğrudan bir sıralama faktörü değildir, ancak tıklama oranını etkilediği kanıtlanmıştır – bu da aslında sıralamaya katkıda bulunur.

Tıklama oranlarının sıralamayı korumada ve iyileştirmede yararlı olduğu kanıtlanmıştır. Yüksek rütbeli, ancak düşük TO’lu birçok sayfa zamanla azalmaya başladı.

“Uzmanlardan: 2019 İçin SEO Tahminleri”