Ankara Web Tasarım; Dijital Pazarlama Uzmanı Olan Sebahattin Bakır, Ankarada Web Tasarım, Dijital Reklam ve Pazarlama Faaliyetleri ile Hizmet Vermektedir.
Dijital Pazarlama Google Adwords Google Reklam SEO Web Tasarım

Uzmanlardan: 2019 İçin SEO Tahminleri

2018 yaklaşırken, SEO çabalarınızı 2019’da düşünmeye başlamanın zamanı geldi. Geçtiğimiz birkaç yıl boyunca, arama motorları gelişti ve bir dizi yeni özellik (Google’ın Harita Paketi, Öne Çıkan Parçacıklar, AMP Sayfaları, vs. ) ve 2019 farklı olmamalıdır.

Oyunun önünde kalmanıza yardımcı olmak için, 2019’da SEO’da önemli bir rol oynadığını gördüğümüz birkaç önemli alan.

2019 SEO Tahminleri

Sesli arama

Uzmanlardan: 2019 İçin SEO Tahminleri

2020’ye kadar, tüm aramaların %50’si sesli arama olacaktır. Bu, 2019’un işletmelerin hazırlık yapması gerektiği anlamına geliyor.

Google ve diğer arama motorları, kullanıcılara ve nasıl arama yaptıklarına daha iyi hizmet vermek için arama algoritmalarını sürekli olarak uyarlar. Mobil aramalar ilk kez masaüstü aramalarına geçtiğinde, Google, bu yıl piyasaya sürülen mobil ilk endeksleme dahil olmak üzere tüm mülklerinde “mobil-ilk” bir zihniyet yapmaktan çekinmedi.  Google, 2019’un sonuna kadar “ilk önce sesli” bir zihniyete karar verdiğinde, sakın yakalanmayın.

Bunun yerine, mevcut içeriğinizi sesli arama için optimize etmeye ve editoryal takviminizin en az bir dilimini sesli arama sorguları etrafında planlamaya başlayın. Sesli sorgular metin sorgularından daha uzun olma eğilimindedir ve soru sorma olasılığı daha yüksektir, bu nedenle başlamak için harika bir yer, endüstrinizle ilgili uzun kuyruklu sorular etrafında anahtar kelime araştırması yapmaktır.

Konularınızı aldıktan sonra içeriğinizin gerçekleştirilmeye hazır olduğundan emin olun:

  • Soruları doğal, konuşma tonunda cevaplar
  • Cevapları mümkün olduğunda kısa tutun
  • Sayfanızın, botların soruyu ve cevabı kolayca bulmasını sağlayacak şekilde yapılandırıldığından emin olun
  • Google’ın yakın zamanda başlattığı Speakable markup beta sürümünü kullanın ; bu, yayıncılara metinden konuşmaya oynatma için en uygun makalelerin bölümlerini belirleme olanağı sunar.

Ses optimizasyonunu 2019’da öncelik haline getirmek, web sitenize gelecek için en iyi sonucu verecektir.

Konular Overtake Anahtar Kelimeler

Uzmanlardan: 2019 İçin SEO Tahminleri

Bir web sitesini tek tek anahtar kelimeler için optimize edilmiş bir dizi sayfa olarak düşünme günleri sona erdi. Arama motoru algoritmaları eşanlamlıları ve ilgili konuları tanıma konusunda daha da karmaşıklaşmaktadır. Ayrıca, belirli bir konuda birden fazla makale yazarak değil, bir konuda uzmanlık gösteren web sitelerini ödüllendirir.

Savvy SEO’ları bunu ele geçirdi ve anahtar kelime stratejileri yerine anahtar kelimeler yerine konular için optimizasyon yaptıklarını düşünüyorlar ve bunun 2019’da daha da önemli olacağını düşünüyoruz.

“Somonun nasıl pişirileceği” arama terimine bir örnek verin. Sitenizin bu terime hakim olmasını istiyorsanız, yalnızca bu üst düzey anahtar kelimeye odaklanmış tek bir yayına sahip olmak artık işe yaramaz. Belirli bir anahtar kelimeyi hedefleyen yüksek kaliteli bir sayfa hala istemekle birlikte, insanların som balığı pişirmekle ilgili arayabileceği tüm konulara ilişkin içeriğe de sahip olmanız gerekir.

Niye ya? Çünkü Google, kullanıcının sorabileceği bir sonraki soruyu biliyor ve bu somon aşçılara SERP’lerinin tepesinde daha spesifik sonuçların sunulması için deneyimi kolaylaştırmak istiyor.

Aşağıdaki ekran görüntüsünde, bu stratejiyi çalışırken görebilirsiniz. En iyi sonuç, somon pişirmenin yedi yolunu kapsayan bir yazıdır ve sayfa sıralamasında, “somonda nasıl kızartılır”, “fırında somonun nasıl kızartılacağı” ve “somonun nasıl kızartılacağı” gibi ilgili soruları yanıtlayan net başlıklar vardır. Somon nasıl kızartılır? ”

Google’ın “biftek”, “folyo” ve “teriyaki” gibi en üstteki sonucu değiştirmek için tıklayabileceğiniz farklı “başlıkları” da vardır. Bir web sitesi tüm bu ilgili somon aramalarına gerçekten hükmetmek isterse, çevresinde içerik olması gerekir. Bu ilgili anahtar kelime kümeleri de.

Odağı anahtar kelimelerden ve konu kümelerine doğru kaydırmak 2019’da daha da önem kazanacak.

Yapılandırılmış Veriler

Yapılandırılmış Veriler, belirli bir sayfadaki en önemli bilgi parçalarını vurgulamak için kullanılır, böylece Google (diğer tarayıcılar arasında) bu bilgileri hızlı ve verimli bir şekilde okuyabilir ve sindirebilir. Structured Data , altı yıl önce yayılmaya başladığında , hiç kimse bunun nasıl kullanılacağını ve SEO kampanyaları üzerinde ne kadar bir etki yaratacağını bilmiyordu.

Geçtiğimiz birkaç yıl boyunca, organik görünürlük açısından rolü denetlenemez. 2019’da bu eğilimin daha da devam edeceğini tahmin et.

Neden soruyorsun? Sunulan veri türü sayısı her yıl artmaya devam ediyor. Schema.org (tüm Yapılandırılmış Verilerin merkezi)  297 türü ile başlatıldı . Bugün bu rakam 826 veri tipinde ve artmakta. Bu, web sitenize çok uygun olan birkaç tür Yapılandırılmış Veri türünün çok yüksek olduğu anlamına gelir.

Sitenizde ilgili Yapılandırılmış Verilere sahip olmak harika olmakla birlikte, SEO verilerinin ortaya çıkması için veriler tarandıktan sonra gerçekleşir. Google’ın, kullanıcılarını platformunda tutmak ve mümkün olduğunca fazla bilgi sağlamak (aslında bir web sitesine göz atmak zorunda kalmadan) sağlamak için SERP’lerinde güncelleme yaptığı gerçek bir sır değil.

Web sitelerine biraz daha az trafik çekmesine rağmen, markaların optimize etmeleri için daha fazla alan sunmuştur, örneğin:

  • Nasıl Yapılır, SSS ve Q&A ile ilgili içeriğe odaklanan henüz başlatılmamış Yapısal Veriler
  • Markalar için Genişletilmiş Bilgi Grafiği içeriği (Kuruluşlar, Yerel İşletmeler, vb. İçin Yapısal Veriler)
  • Daha sağlam bir e-ticaret Ürünle İlgili Yapısal Veri, tüm bir ödeme işlemini doğrudan Google’ın organik sonuçlarından tamamlamayı neredeyse mümkün kılıyor
  • Ve yukarıda bahsedildiği gibi, Sesli Arama Optimizasyonu için Konuşulabilir Yapısal Veriler

Google, 2019’da organik görünürlük kazanmamız için ek yollar sunmaya devam ettiğinden, kesinlikle tam olarak yararlandığımızdan emin olmak isteyeceğiz.

Yeni Arama Konsolu

Google’ın yeni Arama Konsolu  , 2019’da siteleri daha verimli bir şekilde optimize etmek için kullanılabilecek web yöneticilerine daha ayrıntılı bilgi vermeye devam edecek.

Bazı yöneticiler, Google Arama Konsolunun eski sürümünü kullanmaya devam ederken, raporların yeni sürümüne geçmek, siteniz için anında değer sağlayan araçtaki özelliklerden yararlanmanıza olanak sağlar.

Dizin Kapsamı Durum Raporu gibi bazı özelliklere ve raporlara eklenen ayrıntı düzeyi, web yöneticilerinin arama konsolu ile nasıl etkileşimde bulunduklarının verimliliğini önemli ölçüde artıracaktır. Örneğin, şimdi hangi sayfaların indekslendiğine göre dizine eklenmemiş ve neden tam olarak dizine alınmayacağı konusunda bilgiler verilmektedir.

Belirli hata URL’lerini daha ayrıntılı bir düzeyde görebilirsiniz ve sorunu gidermeyi tamamladığınızda düzeltmeyi doğrulayabilirsiniz. Düzeltmeleri doğruladıktan sonra, Google’ın sitenizi taraıp taramadığı veya sorunun doğru şekilde çözülüp çözülmediği ile ilgili güncellemeleri görebilirsiniz.

Yeni özellikleri anlamak için zaman ayırın ve yeni Google Arama Konsolu’nu hızlandırarak eğrinin önünde kalın. Her zamankinden daha fazla veriye erişilebilir ve Google’ın sağladığı tüm bilgileri kullanmak önemlidir. 2019 yılında araç içerisinde yeni güncellemeler yapıldığı için tetikte kalın.

SEO Temelleri ve Esneklik

2019’da SEO çalışmalarınızı planlarken tüm bu tahminlerin akılda tutulması gerekir ; ancak, temel hususları unutmamak çok önemlidir. Web sitenizin güçlü bir teknik temele ve kapsamlı bir anahtar kelime stratejisine sahip olduğundan emin olmak her zaman olduğu kadar önemlidir, bu nedenle bu eski sadık alanları parlatın:

  • Meta veri
  • URL Yapısı
  • İç Bağlama
  • 404 Hataları
  • Kullanıcı Davranışı
  • Mobil uyumluluğu

Son olarak, yıl geçtikçe esnek kalmak önemlidir. Arama motorları, herhangi bir uyarı olmadan yeni özellikleri geliştirmeye ve salıvermeye devam edecek, bu nedenle hızlı tepki verebilmek organik peyzajda üstünlük kazanmanızı sağlayacak.

SEO çalışmalarınızda iyi şanslar! Herhangi bir sorunuz olduğunda bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin .